روز عرفه... - ... یاس ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

... یاس ...

عرفه، روز نیایش، روز بارش چشم‌های خاکیان، فرصتی برای دوباره یافتن خویشتن خویش در کوچه‌های گمگشتگی‌های تکراری.

روز نهم ذی الحجة، روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و مَوائد جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و خشمناکترین اوقات خواهد بود.

برجستگی روز عرفه

پیامبر اکرم صل الله علیه و اله وسلم می‌فرماید: «خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی کند»

کربلا درخشان تر از عرفات

در روایت صدوق از امام صادق علیه السلام آمده است: «خداوند متعال قبل از اهل عرفات بر زائران امام حسین علیه السلام  جلوه کرده ، نیازهاى آنان را برآورده ، گناهانشان را بخشیده و آنان را به خواسته هایشان مى رساند. آنگاه نزد اهل عرفات آمده و با آنان نیز اینگونه رفتار مى کند.»

کربلای ایران، کربلای تهران

حالا که به ظاهر توفیق زیارت امام حسین علیه السلام رو نداریم....

خدا برای ما تهرانی ها یه کربلای اختصاصی درست کرده و اون حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری است.

در روایت از امام هادی علیه السلام داریم: «من زار عبدالعظیم بری، کمن زار حسین بکربلا».هر کس عبدالعظیم را در شهرری زیارت کنند، گویا امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده است.

در حالات امام رضوان الله علیه آمده است. در دوره قبل از تبعید که ایشون در ایران بودند، مقید بودند، هر سال، روز عرفه، از قم، از کنار حضرت معصومه علیها السلام، حرکت می کردند  و به شهر ری می آمدند تا زیارت حضرت عبدالعظیم رو که مثل زیارت اباعبدالله است را درک کرده باشند.

 

روز عرفه


پ.ن1: کوتاهی نکیم که بسیار ارزشمند است.

پ.ن2:شیخ کفعمی در مصباح فرموده: «مستحب است روزه روز عرفه برای کسی که ضعف پیدا نکند از دعا خواندن و مستحب است»

پ.ن3: روز عرفه همه چیز تعطیل! فقط خدا...فقط دعا...

پ.ن4: کاش روز عرفه تعطیل رسمی بود.

پ.ن5: اول خواستم تو پیامرسان یه فید بزنم، ببخشید طولانی شد مجبور شدم، پستش کنم و بر خلاف عادت وبلاگم پست مناسبتی بذام. اینم از اونا بود که دلم نیومد نگم....التماس دعا.


نوشته شده در چهارشنبه 91/8/3ساعت 2:46 عصر توسط یاس نظرات ( ) |


Design By : Pichak