نیمه رجب... - ... یاس ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

... یاس ...

بسم الله

سید ابن طاووس در اقبال با استناد به ابن عباس روایت کرده است که گفت:

«حضرت آدم علیه السلام به خدای متعال عرضه داشت خدای من! مرا از بهترین و دوستداشتنی ترین روزها در نزد خودت آگاه کن. خدا به وی وحی کرد: ای آدم! محبوب ترین اوقات پیش من روز نیمه رجب است. ای آدم در این روز با فرمانبرداری از من، میهمان کردن، روزه گرفتن، دعا کردن، استغفار کردن و گفتن لا اله الا الله به من نزدیکی بجوی.

ای آدم! مشیت من بر این تعلق گرفته است که از فرزندان تو پیامبری مبعوث خواهم کرد که حلیم و بردبار، رحیم و مهربان، کریم و بخشنده، علیم و دانا و دارای برکت بزرگ بوده؛ و از بد اخلاقی و خشونت و تندخویی به دور است؛ روز نیمه رجب را به او و امت او اختصاص دادم.

در این روز چیزی از من نمی خواهند مگر اینکه به آنها عطا می کنم؛ استغفار نمی کنند، مگر اینکه می بخشم؛ طلب روزی نمی کنند، مگر اینک به  آنها عطا می کنم؛ از من رحمت نمی خواهند، مگر اینکه آنها را مشمول رحمت خود می کنم.

ای آدم! کسی که روز نیمه رجب را روزه بگیرد، ذاکر و خاشع باشد، از فرج خود محافظت کند و از مال خودم صدقه دهد؛ پاداشی جر بهشت نزد من ندارد.

ای آدم به فرزندانت بگو خود را در رجب حفظ کنند، چرا که در در آن گناه بسیار عظیم تر به شمار می آید.»


پی نوشت:

1- ماه خیلی بزرگیه، همونطور که ثواب و پاداش کارای خوب چند براره، خسارت بدی و گناه هم چند برابره....مراقب باشیم.

2- دلم نیومد به شما هم نگم، اهل تنها خوری نیستم.

این ماه، ماه خیلی بزرگیه. خدا همه جوره میخواد که مارو ببخشه... قدرشو بدونیم، نذاریم از دست بره که پشیمون میشیم.


نوشته شده در یکشنبه 91/3/14ساعت 3:40 عصر توسط یاس نظرات ( ) |


Design By : Pichak