هدیه روز پدر، به پدر واقعی مان... - ... یاس ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

... یاس ...

بسم الله الرحمن الرحیم

در کشور ما میلاد امام علی علیه السلام روز پدر نامیده شده و چه حسن انتخابی است.

خب روز پدر به پدرها هدیه میدهند. در حدیث از پیامبر اکرم صل الله علیه و اله وسلم داریم: « اَنا وَ عَلی اَبَوا هذهِ الاُمَّة» من و علی دو پدر این امت هستیم.

روز پدر است. به پدر حقیقیمان چه هدیه کنیم؟

هیچ ندارم که شایسته ی اهدا باشد حتی و در حد ران ملخی به پیشگا سلیمان.

به این آیه برخوردم.

خداوند در قران در سوره احزاب زنانی را که بر پیغمبر حلال اند، می شمارد. از جمله آنها زنانی را نام می برد که... : «وامراة مومنه ان وهبت نفسها لنبی ان اراد نبیُ ان یستنکحها» میگوید یکی از زنانی که بر پیغمبر حلال خواهد بود زنی است که می آید و خود را به پیغمبر هدیه میکند.

یک وقت پیامبر صل الله علیه و اله وسلم همسری رو خواستگاری میکند و مهریه ای میپردازد و او را به همسری اختیار میکند. یک وقت نه! خود آن زن رِند است. و خود را به پیامبر صل الله علیه و اله وسلم  هدیه میکند.

یاد بگیریم. چه خوب است که روحیه این زنان را داشته باشیم.

خود این زن پیش پیغمبر صل الله علیه و اله وسلم می رود و میگوید: من خودم رو به شما هدیه کردم. من مالِ شما. نه مهریه ای میخواهم و نه هیچ چیزی.

خب منم گفتم، از این ترفند استفاده بکنم. بگویم:

یا امیرالمومنین من که چیزی ندارم برایتان هدیه بیاورم. خودم رو آوردم. خودم رو آوردم که به شما هبه کنم. درست است که ارزشی ندارم. درست است که سیاه رویم. درست است شایستگی شما را ندارم.

اما شما بیاید و بزرگی کنید همانطور که پیغمبر صل الله علیه و اله و سلم آن همسران را می پذیرفت؛ شما هم بیاید، بزرگی کنید و ما را بپذیرید. ما میخواهیم خودمان را به شما بدهیم. خودمان را به تملّک شما در بیاوریم. ما میخواهیم غلام شما باشیم. کنیز شما باشیم.

تنها هدیه ای که میتوانم به محضر امیر المومنین عرضه کنم، در عین اقرار به اینکه این هدیه اصلا تناسبی با امیرالمومنین علیه السلام ندارد، همین است. برویم و خودمان را در روز پدر به امیرالمومنین علیه السلام هدیه کنیم. بگوییم یا امیرالمومنین خودِ ما را قبول کن.

نرویم روز تولد امیرالمومنین علیه السلام از او چیز بخواهیم. بگوییم امیرالمومنین به ما یه چیزی بده! روز پدر که از پدر چیزی نمی گیرند. روز پدر به پدر هدیه میدهند.

خودمون رو هدیه کنیم.

خودمون، همه چیزمون، همه ی هستیمون.

ما، مالِ شما...

وقتی ما مالِ شما شدیم، هرچیز هم که به ظاهر می گویند مالِ ماست، آن هم مال شما است.

العَبد وَ ما فی یَدِهِ طُرّاً لِمَولاه

عبد و هرچه در دست اوست یک سره از آن مولای اوست

عرضه بداریم:

یا مَن یَقبَلُ الیَسیر

ای مولایی که هدیه های کوچک رو میپذیری

وَ یَعفو عَنِ الکَثیر

و خطاکاری ها و اشتباههای بسیار رو مورد عفو قرار میدهی

اِقبَل مِنِّی الیَسیر

این وجودِ بی ارزشِ کوچک را از من قبول کن

وَ اعفُوا عَنِّی الکَثیر

و بی ادبی ها و جسارت ها و کاستی های من رو بر من ببخشای

اِنَّکَ اَنتَ الغَفورُ الرَّحیم

چرا که تو بخشنده و مهربانی

پ.ن1: امیدواریم خدای متعال این عید بزرگ را بر همه ی دوست داران امام علی علیه السلام در هر جای علم که هستند، مبارک بگرداند. و این شرایط خطیر و دشواری را که شیعیان امیرالمومنین علیه السلام در این عصر و زمان متحمل میشوند؛ (اینهمه جفا و جنایتی که نسبت به دوستان امیرالمومنین رواداشته میشود. که چیز بعیدی هم نیست. خود اهل بیت علیهم السلام فرمودند کسی امیرالمومنین و اهل بیت را دوست بدارد، باید خودش را آماده ی بلا کند. و امروز موج بلاها رو آورده است. این همه جنایت این همه کشتار این همه قساوت، سینه رو شکافتن و قلب بیرون کشیدن ...... بسیار هولناک است و شباهت بسیار دارد با اخبار مقدمات ظهور حضرت مهدی عج) به برکت این عید با صدور امر فرج مولای ما حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا لتراب مقدمه فدا پایان بخشد.

پ.ن2: برگرفته از سخنان استادم.2/3/92

پ.ن3: لینک صوتی متن

 پ.ن4: امسال تولد من مصادف شد با تولد امام علی علیه السلام:)

پ.ن5: خدایا یه اینترت ارزون و طولانی واسه ما بفرست. احتمالا دوباره یه مدت نباشم :دیییییی

پ.ن6: خیـــــــــــــــلی خوشحالم. عیدتون مبارک. انشاالله که یه سال 13 رجب نجف باشیم. یه سال هم مکه:-) التماس دعا


نوشته شده در جمعه 92/3/3ساعت 2:48 عصر توسط یاس نظرات ( ) |


Design By : Pichak