صلوات - ... یاس ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

... یاس ...

به مصداق کلام الهی در حدیث قدسی که فرمود: "کما تدین تدان" به همان شیوه که رفتار کنی با تو رفتار می شود." و به اعتبار آیه "من جاء بالحسنه فله عشر امثالها" هرکس نیکی بیاورد 10برابر مانند آن برای او پاداش خواهد بود." پاداش کسی که بر پیامبر و خاندان پاکش صلوات میفرستد این است که خدا و ملائکه الهی لااقل 10بار بر او صلوات میفرستد.

و همچنین به موجب احادیثی که مرحوم مجلسی از پیامبر اکرم و ائمه معصومین (علیهم افضل صلوات المصلّین) نقل کرده است:

"پس از صلوات بر پیامبر می بایست بر آل او نیز صلوات فرستاد. و بوی بهشت، که از فاصله 500سال به مشام می رسد، به مشام کسی که در صلواتش، آل پیامبر را شریک نکند نخواهد رسید.

هر شخص با تقوی و مهذّبی در شمول آل پیامبر (صل الله علیه وآله وسلّم) قرار دارد و با افزودن آل محمّد در صلوات، علاوه بر اهل بیت و ائمه معصومین (علیهم السّلام) شیعیان آن بزرگوار در آن صلوات داخل خواهند بود.

صلوات خداوند موجب نزول رحمت بر پیامبر و آلش،

صلوات ملائکه مایه تزکیه و مبرّا ماندن آن بزرگواران از هر نقص و کاستی،

و صلوات مؤمنان دعای بر پیامبر و خاندان بزرگوارش می باشد و نیز، اظهار پایداری بر پیمانی است که شیعه در عالم ذرّ با آن بزرگواران بسته است.

رسیدن حضرت ابراهیم(علیه السّلام) به مقام خلّت، به سبب فراوان صلوات فرستادن او بر محمّد و آل محمّد(صلّی الله علیهم اجمعین) بوده است.

و فرستادن صلوات زمینه ساز استجابت دعا و موجب منهدم شدن گناهان و باقی نماندن ذرّه ای از آن در نامه عمل مؤمن و پاک شدن از گناهان همانند روز تولد از مادر می باشد.

و شفاعت پیامبر اکرم(صلّی الله علیه وآله وسلّم) در روز قیامت را برای فرستنده صلوات، حتی اگر از اهل گناهان کبیره باشد، قطعی می سازد.

صلوات نفاق را از وجود شخص زایل می کند،

و قلب را نورانیت می بخشد،

و درهای عافیت را به روی شخص می گشاید،

و در روز قیامت سنگین ترین عملی است که در کفّه اعمال شایسته فرد قرار می گیرد،

و در قبر و در صراط و در بهشت به صورت نوری برای فرستنده صلوات تجلی می نماید که پیرامون او را احاطه می کند، و در اثر آن تمام اجزای وجود شخص فرستنده صلوات نورانی می شود و سرانجام او را بهشتی می سازد.

 اللهم صلّ علی محمّد و ال محمّد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

منبع: کتاب ره توشه دیدار-نوشته مهدی طیب-صص186تا188


نوشته شده در چهارشنبه 90/9/30ساعت 10:51 عصر توسط یاس نظرات ( ) |


Design By : Pichak