کجا بهتر از اینجا... - ... یاس ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

... یاس ...

در آغاز جوانی همراه پدرم عازم کربلا شدیم. از پل مسیّب که چهار فرسخی کربلا و روی فرات است، پیاره رد می شدیم. بارها را هم من برداشته بودم. صدای فرات گویا هنوز حسین حسین می کرد و فریاد العطش سر می داد. حالم چنان دگرگون بود که چند بار زمین خوردم، ولی نگذاشتم پدرم متوجه شود. وقتی از کوچه پس کوچه ها به طرف حرم رفتیم، به جایی رسیدیم که شنیدم می گویند اینجا تلّ زینبیّه است. تا این را شنیدم، حالم به شدت دگرگون شد و از حال رفتم و نزدیک بود به زمین بیفتم، ولی پدرم کمکم کرد و به دیوار تکیه دادم.

وقتی داشتیم به حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام مشرّف می شدیم، پدرم به من گفتن من از حضرت ابوالفضل علیه السلام خجالت می کشم، چون در سفر اوّلم که تازه داماد شده بودم، وقتی زیارتنامه را خواندم، گوشه ی رواق نشستم و بدون توجّه، کیسه ی چپق نویی که همراه داشتم، بیرون آوردم و چپق چاق کردم و چند پُک زدم. خادم حضرت به طرفم آمد و گفت: عمو این جا و چپق؟؟ تا این حرف را زد، من به خود آمدم و غرق در شرمندگی شدم و چپقم را خاموش کردم. از آن موقع تا حال من از حضرت ابوالفضل علیه السلام شرمنده ام.

من به پدرم گفتم اینکه عیب نیست. اتفاقاً اگر جایی در کُره ی زمین برای چپق کشیدن مناسب باشد همین خانه ی حضرت ابوالفضل علیه السلام است. دلنشین تر از اینجا کجا که آدم احساس راحتی کند و یک چپق دلچسب بکشد؟ این حرف را که پدرم شنید، سرحال شد و با هم به حرم مشرف شدیم.

منبع: مصباح الهدی(سخنان حاج اسماعیل دولابی)نوشته مهدی طیب-ص308


کربلا-عاشورا-حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام


پ.ن1: همیشه حواسمون باشه که چیو کجا و به کی میگیم! یه وقت نشه با یه تذکر بی وقت یه نفر رو یه عمر محروم کنیم.

پ.ن2: خداییش کجا بهتر از خونه اهل بیت که بخوایم توش راحت باشیم؟؟ پیش اهل بیت علیهم السلام به خودت سخت نگیر، با رعایت کمال ادب، راحت باش.

پ.ن3: ان شاءالله که همه ی دنیا رو خونه ی اهل بیت علیهم السلام بدونیم.

پ.ن4: التماس دعا.


حاج اسماعیل دولابی


نوشته شده در جمعه 91/9/3ساعت 2:17 صبح توسط یاس نظرات ( ) |


Design By : Pichak