نیـّـتــــِـ خدمتــــِ خانه یِ مادرم... - ... یاس ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

... یاس ...

 بسم الله الرحمن الرحیم

« وقتی در خانه تان بر سر سفره مینشینید، به اهل خانه خیلی توجه نداشته باشید و در نظر بگیرید که چند تن از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را مهمان کرده اید. با این نیت سفره پهن کنید و غذا تهیه کنید و از خانواده تان پذیرایی کنید. چند بار که تکرار کردید خواهید دید که این نیت شریف چه آثار مبارکی بر شما و خانواده تان خواهد گذاشت. زن خانه هم با همین نیت غذا بپزد و خانه را جارو کند. »

 مصباح الهدی(سخنان حاج اسماعیل دولابی) نوشته مهدی طیب- مبحث نیـّت-ص213

 

گل یاس


 

مامان و بابا رفتند زیارت. 10 روزی مسئولیت خونه با من بود. من، دخترِ ناز دارِ مادر و فراری از کارِ خانه. باید در کنار درس و دانشگاه و امتحان و ... غذا درست میکردم، ظرف میشستم، جارو میزدم و ...  و شاید انتظارِ هیــــچ، حتی تشکر خالی هم نمیداشتم.

قبلا از داشتن نیت درست خونده و شنیده بودم. چند روز قبل از منتسب شدنم به این سمت یکی از دوستان پارسی یار فیدی زد با این مضمون که: «با نیت درست همه ی کارها درست میشه و به نحو احسن صورت میگیره.»

نیت کردم؛ نیت کنیزی خانه مادرم فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ و چقدر همه چیـــــــــز لذت بخش شد. واقعا، عمیقا و قلبا لذت میبردم. لبخند روی لب هایم بود. چه چیز با ارزش تر از خدمت در خانه حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها. هر روز هفته که منتسب به یک یا چند تا از معصومین هست هم نیت اون معصوم رو میکردم که در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها هستم و امروز در خدمت (مثلا) امام حسن و امام حسینعلیه السلام.

و این شده که، منی که تعداد دفعات مستقل آشپزی کردنم به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسید، به برکت حضرت زهرا سلام الله علیها غذاهایی درست کردم که تعجب ها برانگیخت.


پ.ن1: حتما نیت کنید و تاثیر لذت بخشش رو ببینید. :)

پ.ن2: ببخشید که قلم خوبی برای بیان ندارم. :(


نوشته شده در چهارشنبه 93/2/3ساعت 2:59 صبح توسط یاس نظرات ( ) |


Design By : Pichak