الصبرُ مفتاحُ الفرج... - ... یاس ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

... یاس ...

بسم الله

 وقت هایی که دلم میگییره، غصه دار میشم یا به مشکلی بر میخورم. یکی از کارایی که میکنم اینه که میرم سراغ حاج آقا دولابی و ازش کمک میخوام. یکی از کتابهای صحبتاشون رو باز میکنم و میچرخم توش تا کلید مشکلمو پیدا کنم. این روزا خیلی درگیرم... رفتم سراغش. انقد درگیریم زیاده که حتی نتوستم یه دل سیر بشینم و به صحبتای حاج اقا گوش کنم ولی خب... همون چند خط هم خیلی خوب بود واسم.


 

مقام صبر و رضا

دنیا منزلی است که به ابتلائات پیچیده شده است و کم و زیاد دارد لذا مومنین پیهِ این ابتلائات را به دل می مالند، یعنی صابر میشوند. خداوند نیز آنها را از ان عقبه ها رد میکند. «دار بالبلاء محفوفة» (نهج البلاغه خطبه 226) یعنی انسان را در ابتلائات جُل پیچ کرده اند. ابتلائات خلاف میل بشر است و این تازمانی است که ما به رضایت خدا رضا نشده ایم. وقتی راضی شدیم دیگر برای ما فرقی نمیکند.

آیا ندیده اید که اگر کسی از دیگری راضی بود عیبی در کار او نمیبیند؟ در صورتی که در همه کارهای کسانی که از آنها رضایت ندارد عیب می بیند.

بعضی از اهل دنیا اصلا نمیدانند خدا هست یا نیست، ولی با اوضاع دنیا ساخته اند. اما مومنین غرغرو هستند. یکی میگوید چرا مریض شدم، یکی میگوید وضع مالی ام خراب است و مثل اینها. مثل اینکه خودی ها بیشتر جیغ و داد میکنند.

مومنین حق دارند گله خدا را پیش مومنین ببرند و شکوه کنند.  به نظر می رسد مومنین نطقشان باز است، همه دردِ دلشان را به هم می گویند. مومنین و خوب ها هستند که از خدا گلایه و شکوه دارند، آزادند تا حرفشان را به دیگر مومنین بزنند ولی کفار و اشقیا کاری به کار خدندارند.

اگر ائمه علیهم السلام فرموده اند در زندگی دنیا صابر باشید برای این است که به مقام رضا برسید. چون بعد از مقام صبر، مقام رضاست. باید صبر کرد. زندگی دنیا همیشه همینطور بوده است. اگر هزار سال هم در این دنیا باشید همینطور است.

خدا و پیامبرش صل الله علیه و اله وعده داده اند، آنها راستگو هستند، «الصبر مفتاح الفرج» صبر کلید فرج و گشایش است یعنی چند روزی صبر می کنید آن وقت کلید می اندازید و درِ رضایت خدا باز میشود.

می گفت چند روزی در دنیا صبر کردم تا حضرت رضا علیه السلام را زیارت کردم و به یک معنا، از خدا راضی شدم. ان شاالله همه شما حضرت رضا علیه السلام را زیارت کرده اید. اگر هم کسی حضرت را زیارت نکرده است از خدا که راضی شود حضرت رضا علیه السلام را زیارت کرده است.

 

طوبی محبت-کتاب یک-ص162

 

پ.ن: خیلی واسم دعا کنید. خیلی.


نوشته شده در چهارشنبه 92/10/25ساعت 4:3 عصر توسط یاس نظرات ( ) |


Design By : Pichak